انتخاب صفحه

 آهنربای نئودیمیوم؛ معرفی و کاربرد های آن

آشنایی کامل با آهنربای نئودیمیوم و استفاده از آن در ساخت چراغ های مگنتی
U

فهرست عناوین مقاله

آهنربای نئودیمیوم چیست؟

 

آهنربای نئودیمیوم( همچنین به عنوان NdFeB ، NIBیا magnet Neo شناخته می شود )پرکاربردترین نوع آهنربای عناصر کمیاب خاکی است. این آهنربای دائمی از آلیاژ نئودیمیوم ، آهن و بور ساخته شده و ساختار کریستالی Nd2Fe14B چهار ضلعی را تشکیل می دهد. آهنرباهای نیودیمیوم در سال ۱۹۸۴ توسط دو شرکت مطرحی بنام جنرال موتورز و سومیتومو فلزات ساخته شد. قوی ترین آهنربای دائمی صنعتی است. به دلیل فرایندهای مختلف تولید ، آنها به دو زیر شاخه تقسیم می شوند ، یعنی آهنرباهای NdFeB متخلخل و آهنرباهای پیوندی NdFeB. در موتورهای الکتریکی، ابزارهای بی سیم ، هارد دیسک ها و اتصال دهنده های مغناطیسی کاربرد دارند.

آهنربای نئودیمیوم
آهنربا

 خواص آهنربای نیودیمیوم

آهنربای نیودیمیوم در ترکیب اش از عنصر نئودیمیوم تشکیل شده است. این آهنربا دارای مغناطیس فوق ال عاده و قوی ترین آهنربای شناخته شده در دنیا میباشد . آهنرباهای نیودیمیوم می توانند هزاران بار وزن خود را به راحتی بلند کنند. آهنرباهای نئودیمیوم بر اساس حداکثر انرژی خود ، که مربوط به خروجی شار مغناطیسی در واحد حجم است ، درجه بندی می شوند. مقادیر باالتر نشان دهنده آهنرباهای قوی تر است. برای آهنرباهای متخلخل NdFeB ، طبقه بندی بین المللی گسترده ای وجود دارد. مقادیر آنها از ۲۸ تا ۵۲ متغیر است .

 

ویژگی های آهنربا
کشش آهنربا

میزان قدرت آهنربا

قدرت یک آهنربا را می توان در مشخصات آهنربایی معروف به BHmax یافت که حداکثر چگالی انرژی یک آهنربا است. این در Oersteds Gauss Mega یا MGOe تعریف شده است. در منحنی مغناطیسی زدایی مغناطیسی این باالترین نقطه قدرت آهنربا یا حداکثر محصول انرژی آهنربا است.

آهنربای قوی

 

برای آهنرباهای نئودیمیم Bhmax ( NdFeB )به طور کلی از 30 MGOe تا 55 MGOe متغیر است. بنابراین، هنگام تعیین نیاز آهنربایی خود، به خاطر داشته باشید که هر چه این عدد بیشتر باشد، آهنربا قویتر است. آهنرباهای نئودیمیم بالاترین MGOe را در بین مواد آهنربای دائمی تولید می کنند. رایج ترین گریدهای آهنربای نئودیمیوم N35 ،N38 ،N40 ،N42 ،N45 ،N48 ،N50 ، N52 و N55 هستند.

دمای کوری TC چیست؟

 

دمایی که در آن مواد مغناطیس خود را از دست می دهند. آهنرباهای نئودیمیوم ماندگاری، نیروی اجبار و انرژی بسیار بالایی دارند و اغلب دمای کوری پایین تری در مقایسه با سایر آهن رباها دارند. آلیاژهای آهنربای نئودیمیوم نوع خاصی که شامل تربیوم و دیسپروزیم است ، توسعه یافته اند که دمای کوری بالاتری دارند و به آنها اجازه می دهد تا دمای بالاتر را تحمل کنند.

آهنربا

موارد استفاده از آهنربای نئودیمیوم

تا اینجا که با مفهوم آهنربای نئودیمیوم تا حدودی آشنایی پیدا کرده اید نوبت آن رسیده تا از کاربرد های این آهنربای قدرتمند نیز مطلع شوید.

گسترش تکنولوژی و استفاده از فناوری های جدید امروزه به طرز چشمگیری در تغییر تولیدات داخلی موثر بوده و موجب شده تا گجت ها و محصولات متنوع و کاربردی تر نسبت به گذشته توسط تولیدکنندگان ارائه شود. چراغ مگنتی یا مولتی ترک نیز از جمله محصولات داخلی است با استفاده از قدرت آهنربای نئودیمیوم در همین راستا و بیشتر به منظور افزایش رفاه افراد در استفاده از سیستم های روشنایی طراحی شده است.

چراغ های مگنتی که امروزه با عناوین دیگری همچون مولتی ترک، چراغ آهنربایی، چراغ های ریلی آهنربایی و چراغ های توکار و روکار آهنربایی معرفی می شوند، معمولا در بازار از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و اغلب در دیزاین های داخلی ساختمان کاربرد دارند. از این تکنولوژی جدید می توان در فضاهای داخلی و خارجی به راحتی استفاده کرد؛ اما به طور کل باید گفت این چراغ ها به آسانی نصب شده و به راحتی قابل جا به جایی هستند، از این رو محدودیتی در کاربرد آن ها وجود ندارد و شما می توانید در هر مکان و شرایط زمانی از این ابزار در سیستم های روشنایی استفاده کنید.

توجه کنید که یک چراغ مگنتی با گارانتی خرید کنید، تا ویژگی های استاندارد را داشته باشد. برای  اینکه یک خرید امن داشته باشید شما می توانید به سایت https://arendlighting.com مراجعه کنید.

چراغ چرخشی تیوپ مگنت
چراغ خطی چرخشی مگنت
مگنت ترک لایت
چراغ اسپات مگنت

  برای اطلاع از جزئیات و مشاوره فنی بیشترو خرید چراغ های رشد گیاه  

 از طریق دکمه کنار صفحه  و از طریق واتس اپ یا شماره

021-66171265

با بخش فروش و فنی آرند تماس حاصل فرمایید

 

چراغ خطی-راهنمای جامع خرید انواع نور خطی یا لاین نوری، نور خطی سقف یا لاین نوری سقف

محبوب ترین مدل نصب چراغ های خطی به صورت آویز است. زیرا در این نوع نصب شما …

چراغ دکوراتیو

چرا غ هاي تزئینی و دکوراتیو آرند مبتنی بر نیازهاي معماران و طراحان هنري هستند و در تیم مهندسی ما توسعه داده شده اند …

کدام رنگ نور مناسب کدام محیط است؟

توجه به فاکتورهای مختلف در انتخاب رنگ نور مناسب برای یک محیط اهمیت ویژه ای دارد. لامپ هایی با دمای رنگ گرم برای محیطی مناسب می باشند که نیازمند آرامش و راحتی هستیم، در حالی که لامپ هایی با دمای رنگ سرد برای محیط های کاری که نیازمند انرژی بیشتر هستیم، گزینه ی خوبی خواهند بود.

روشنایی کتابخانه ها

نور و روشنایی مناسب کتابخانه هادر طرح فضای کتابخانه روشنایی نقش بسیار مهمی را دارد که باید مورد توجه خاصی قرار گیرد، زیرا از طرفی تاثیر نور بر

خرید چراغ خطی -راهنمای خرید و 10 نکته مهم درباره خرید چراغ های خطی

چراغ خطی  شامل چراغ های روکار، توکار و آویز میباشد. استفاده از چراغ های خطی و نورپردازی خطی به دلیل سفارشی سازی بسیار قابل توجه و مناسب است.

استفاده از LED در نورپردازی نمای ساختمان

۱ . کم هزینه و سازگار با محیط زیست: نورپردازی نما با استفاده ازلامپ های LED از نظر مصرف انرژی در مقایسه با هالوژن و لامپ های رشته ای و فلورسنت بسیار مقرون به صرفه است . این به این معنی است که آنها برای

چراغ پارکینگی

چراغ پارکینگی یکی از چراغ های موجود در ما بین چراغ های گروه روشنایی آرند می باشد.ارند مفتخر است…

نورپردازی قوس

قوس سازه‌ای منحنی‌شکل در معماری است که بر روی دهانه‌ها به منظور کاربردهای گوناگون پوششی ساخته می‌شود. این کاربردها می‌تواند طاق و گنبد باشد یا سازه‌های دیگری همچون پل یا طاق نصرت یا زهکشی آب. عموما قوس ها از نقاط مورد تاکید در نورپردازی هستند.

نورپردازی چراغ های خطی -راهنمای استفاده در طراحی فضاهای داخلی ساختمان

در طراحی ها و اجراهای روز دنیا کاربری چراغ های خطی در فضاهای داخلی رو به افزایش است نورپردازی فضا داخلی با چراغ خطی فضای مدرنی ایجاد میکند.

نورپردازی رستوران ها

ده قدم راهنما درنور و نورپردازی رستوران ها و کافی شاپ ها
۱.توجه به ایده ایجاد نورپردازی همزمان با طراحی داخلی  
۲.شناسایی گروه هدف (مخاطبان اصلی) و توقعات آنها از فضا

Rate this post