انتخاب صفحه

روشنایی انبار:

نورپردازی در انبار فقط در صورت حضور کارمندان لازم است.  پیش از این انبارها دارای تأسیسات روشنایی، گران و ناکارآمد بودند ، اما با داشتن روشنایی LED ، انبارها می توانند با هزینه کمتری برای نگهداری ، راه حل بسیار انعطاف پذیر و با صرفه جویی در مصرف انرژی دریافت کنند.

مطالعات نشان می دهد که روشنایی می تواند تا 80 درصد صورتحساب انرژی را به خود اختصاص دهد ، بنابراین مهم است که راه حل تا آنجا که ممکن است مقرون به صرفه باشد.

علاوه بر این؛ یک چراغ LED جهت دار همگن و طبیعی به از بین بردن سایه ها و گوشه های تاریک در جایی که حوادث رخ می دهد – به نفع کارمندان کمک می کند. روشنایی مناسب می تواند تأثیر مثبتی بر خلق و خو داشته و سطح بهره وری افزایش یابد.

 

در این مقاله ما بحث خواهیم کرد که چه مواردی ممکن است در هنگام نصب روشنایی انبار مورد نظر مناسب باشد.

  • اطمینان حاصل کنید که ارائه رنگ از منابع نوری LED برای این منظور مناسب است
    این تنها موضوع از فضای روشن نیست بلکه نور باید نیازهای کارمندان را نیز برآورده کند. ارائه نمونه رنگ وقتی مهم است که به عنوان مثال کارکنان بخواهند کدهای محصول یا موارد مشابه را بخوانند. ما لامپ های با ضریب رنگ حداقل 80 را توصیه می کنیم.

 

  • سنسورها = راه حل کارآمد با انرژی
    با نصب نورپردازی از طریق سنسورهای حرکتی ، سطح انرژی کاهش می یابد و با استفاده از نور کم می توانید  در مصرف انرژی صرفه جویی کنید وبه میزان مورد نیاز روشنایی برسید.

 

  • از نور مصنوعی به عنوان مکمل استفاده کنید
    کارگران انبار اغلب در ساعات دیر هنگام کار می کنند که نور طبیعی امکان پذیر نیست – بنابراین؛ از نور مصنوعی به عنوان مکمل استفاده کنید. اگر از سنسورهای روز استفاده می کنید ، می توان نور مصنوعی را کنترل کرد. این امر به ویژه اهمیت دارد زیرا توزیع نور بسته به عملکرد نور می تواند متفاوت باشد.

 

  • طراحی روشنایی برای افراد
    یادآوری این نکته ضروری است که ما نورپردازی را برای افراد طراحی و نصب می کنیم.  کارمندان باید بتوانند کار خود را رضایت بخش انجام دهند ، کیفیت روشنایی عامل مهمی در آن  است. با این کار هم از کارآیی کارکنان سود خواهد برد و هم از چندین طریق برای شرکت سود اور خواهد بود.

 

  • از سوسو زدن خودداری کنید
    اگر از لامپ های LED با کیفیت خوب استفاده می کنید ، سوسو زدن به حداقل می رسد. ضروری است که هنگام انتخاب LED ، این کار را در انبار در نظر بگیرید. سوسو زدن بلافاصله قابل مشاهده نیست زیرا ممکن است با چنان سرعتی سوسو بزند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد ، اما می تواند اثرات مضر داشته باشد. وسایل با کیفیت بالا بر این مشکل غلبه دارند.

 

  • نورپردازی در هر اتاق مستلزم این است که در نظر بگیرید که چه فعالیت هایی در آن دخیل است
    منظور ما از پرسنل است که از راهرو بالا و پایین می روند. 200 لوکس برای حرکت و راه اندازی کلی کافی است ، اما در صورت نیاز به کار خواندن برچسب ها یا نوشتن اسناد حمل و نقل ، 300 لوکس ممکن است مورد نیاز باشد. در برخی موارد ، 500 لوکس برای کارکنان لازم است که بتوانند حروف کوچک را روی جعبه ها بخوانند.

 

 

 شرکت روشنایی آرند

Rate this post