انتخاب صفحه

همه چیز در مورد نور مخفی و چراغ نور مخفی

آشنایی کامل با چراغ های نور مخفی + معرفی چراغ های نورمخفی آرند 
U

فهرست عناوین مقاله

نور مخفی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه نور مخفی و یا نورپردازی مخفی طرفداران بسیاری در صنعت معماری پیدا کرده است. به طور کلی چراغ نور مخفی، شاخه ای از نورپردازی است که در آن منشا نور و چراغ مشخص نمی‌باشد و فقط روشنایی و بازتاب نور قابل مشاهده میباشد. از انواع چراغ های نور مخفی می‌توان به چراغ های خطی نیکی مید، سام لاین، نیکی و… اشاره کرد. این سبک نورپردازی کاربرد فراوانی در گچبری های داخل سقف ها، درون سقف های کاذب، دیوار های ساختمانی، راه پله ها، سازه های سقفی دارند و از بزرگترین مزایای نور مخفی، بزرگتر نشان دادن محل مورد نظر شماست.

یکی از نکاتی که برای اجرای  نورپردازی مخفی باید به آن توجه کنید، استفاده از تکنیک مناسب برای طراحی و نصب چراغ نور مخفی در محل شماست. برای انجام این کار نیازمند افراد متخصص هستید، زیرا طراحی و استفاده صحیح از چراغ نور مخفی تاثیر به سزایی در درخشش و ظاهر فضای شما دارد. متخصصين گروه روشنایی آرند از حرفه ای ترین افراد در این زمینه هستند. با خیال راحت می توانید طراحی و اجرای پروژه های مهم خود را به گروه روشنایی آرند بسپارید و از نتیجه آن لذت ببرید.

نور مخفی سقف ساده
نور مخفی سقف

 نور مخفی

نور مخفی کناف

چراغ نور مخفی

چراغ نور مخفی: تاثیر نور پردازی

روشنایی قطعا یکی از رکن های اساسی زیبایی محیط شماست. طراحی نورپردازی خلاقانه می تواند یک اتاق خسته کننده را تنها با یک ضربه کلید نور به یک اتاق دیدنی تبدیل کند. امروزه بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون منازل خود از چراغ های نور مخفی یا LED استفاده میکنند، این نوع چراغ ها دارای طرح های مختلفی هستند و در سقف، کف و یا دیوار به کار می روند که علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز می باشند و با مصرف انرژی بسیار پایین طیف گسترده ای از نور را به کاربران ارائه  می‌دهند.

نورپردازی پنهان می تواند به تنهایی به کار رود، اما بیشتر اوقات همراه با وسایل روشنایی سقفی، شمعی، آویز یا لوستر کار می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از چراغ های نور مخفی و کاربرد آن ها بپردازیم.

 

نور مخفی اتاق خواب
نورپردازی مخفی

چراغ های خطی سام لاین آرند

اگر در طراحی دکوراسیون محل کار و یا منزل و هر جای دیگری، نیاز به روشنایی خیره کننده دارید، پیشنهاد ما به شما چراغ های خطی سام لاین آرند می‌باشند به خصوص اگر محیط شما کوچک است. این چراغ ها، دامنه دید بزرگتری ایجاد می‌کنند و در نتیجه محیط مد نظر شما بزرگ تر دیده می‌شود زیرا این چراغ ها، مخفی هستند و توکار نصب می‌شوند، بنابراین فضایی اشغال نمی‌کنند و فقط روشنایی می‌بخشند. چراغ های سام لاین به صورت خطی طراحی شده اند تا نور را در یک خط باریک منتشر کنند. شما میتوانید این چراغ ها را در ابعاد و طول دلخواه خود سفارش دهید و تمامی طول های درخواست شده، قابل اجرا می‌باشند.

از ویژگی های دیگر این محصول می‌توان به توان 12 وات بر متر، میانگین عمر مفید 50000 ساعت، دمای رنگ: 6000-3000 کلوین اشاره  کرد. همچنين چراغ خطی سایم لاین آرند، بسیار نصب آسانی دارد و نیاز به بست های جانبی دارد که همراه با آن، برای شما ارسال می‌شود. افزون بر همه این مزایا، شما میتوانید از چراغ های سام لاین در هر جا که به چراغ نور مخفی احتیاج دارید، در سالن کنفرانس، راه پله، تابلوهای نوری، املاک مسکونی، کافه ها و…. استفاده کنید.

چراغ خطی
چراغ خطی سام لاین آرند
نورپردازی مخفی سقف
چراغ نیکی

چراغ های نیکی آرند

چراغ  های نیکی یکی از انواع چراغ های ساده ی تو کار و همچنین رو کار می باشد که می توان آن را یک چراغ فنی با ویژگی های امروزی نیز تعریف کرد. این نوع چراغ ها که چراغ های بک لایت با عمق کم می باشند را به راحتی میتوان نصب، تعمیر و نگهداری کرد. سطح دفیوزر در چراغ نیکی بسیار وسیع است و توان ۱۲ وات بر متر، شار نور ۱۴۴۰ لومن بر متر و ولتاژ مستقیم ورودی ۲۴ ولتی به آن امکان توزیع وسیع نور را می‌دهد و آن را در زمره چراغ های اقتصادی با روشنایی عمومی با موارد استفاده فراوان مانند استفاده در ادارات، سقف کشسان، نور مخفی و مرکز خرید که در طول های مختلف تولید می شود، قرار می‌دهد. یکی از انواع چراغ های نیکی چراغ خطی است که رو کار می باشد و اگر از درجه حفاظت IP65 برخوردار باشد هم در محیط های بیرونی و هم در محیط های داخلی می شود آن را به کار برد پوشش چراغ خطی نیکی PMMA است و بدنه ای از آلومینیوم اکسترود شده با رنگ پودری الکترواستاتیک دارد. درجه حرارت بالای این مدل جهت استفاده در محیط های بیرونی را باید سفارش داد زیرا درجه حفاظت چراغ نیکی در حالت عادی IP44 می باشد. اگر بخواهیم به مشخصات فنی با جزئیات بیشتر بپردازیم باید به توان ورودی 12 وات بر متر، گام مک آدام 3 و دمای رنگ نور 6000_3000 کلوین با عمر مفید 50000 ساعت نیز اشاره کنیم.

از دیگر مزیت های این نوع چراغ ها نصب آسان با بست های جانبی است که در طول های مختلف قابل سفارش هستند.

نور مخفی
چراغ نیکی

 چراغ نیکی مید آرند 

چراغ خطی نیکی مید نیز مانند چراغ نیکی یکی از انواع چراغ نور مخفی های روکار و توکار می باشد. سیستم نور باریسول سقف روشن را برای شما به ارمغان می آورد تا کل یا بخشی از اتاقهای شما را روشن کند. با توجه به بافت منحصر به فرد آن، اجازه پخش یکنواخت منبع نور را می دهد. چراغ سقف باریسول به لطف استفاده از تنوع نور، از فضای درخشان استفاده می کند و با چرخش امکان تنظیم شدت نور، را فراهم می آورد. سیستم های روشنایی که برای این نوع چراغ ها در قسمت بالای سقف نصب می‌شوند شامل لوله ها، دیودهای نوری و فیبر های نوری می باشند. چراغ های با کیفیت نیکی مید آرند به دلیل ویژگی های مهم بسیاری از جمله سبک بودن و ابعاد جمع و جور، خروجی حرارتی کم، شدت نور بسیار زیاد، روشنایی بسیار زیاد، سهولت سازگاری با سازه های مختلف، طراحی قوی و عمر طولانی ایده آل هستند.

همچنین از ورق های شفاف باریسول می توانید برای ایجاد سقف های کاملاً روشن با خروجی بسیار زیبا از نور برای هر محیطی که بخواهید، استفاده کنید. چراغ باریسولی که در سقف به کار گرفته می‌شود را می توان هم به صورت تخت و هم به صورت سه بعدی به کار برد. همچنین می توان تصاویر، عکس ها یا نمایشی از نور را در ورق چراغ های باریسول  برای ایجاد فضای خاص به کار گرفت‌.

این نوع چراغ ها را می‌توان  در مکان های عمومی مانند موزه ها، کافه ها، نمایشگاه ها، اداره جات، فروشگاه ها و سقف های کشسانی به کار برد.

چراغ نیکی مید
نور مخفی کناف
چراغ نیکی مید
نور مخفی سقف ساده

 چراغ نیکی مید آرند 

مشخصات فنی چراغ نور مخفی نیکی   

 

توان 12 وات بر متر

شار نوری 1440 لومن بر متر

ولتاژ مستقیم ورودی 24 ولت

دمای رنگ نور 3000 کلوین

پوشش PMMA چراغ

بدنه آلومینیومی اکسترود شده با رنگ پودری الکترواستاتیک

درجه حفاظت IP44

توان 12 وات بر متر

ضریب نمود CRI>80

گام مک آدام 3

بهره وری نورپردازی 12 لومن/وات

 چراغ های روشنایی سقف سینی خطی 

نورپردازی بر اساس سینی سقف، یکی از بهترین حالات نورپردازی محیط به شمار می‌آید. در بسیاری از موارد، ممکن است اثرات روشنایی سینی را مشاهده کرده باشید اما حتی متوجه منبع نور آن نشده باشید و این یک مزیت عالی در این نوع نورپردازی است و طرفداران این روشنایی بیشتر به دلیل همین ویژگی آن را انتخاب می‌کنند.

برای نصب، سقف های فضای باز در بالای دیوارها ساخته می‌شود و یک شکاف کوچک ایجاد میشود که اجازه عبور نور را بدهد و در داخل این سقف ها، هیچ چراغ گران قیمت  پیچیده ای وجود ندارد فقط چراغ های طناب دار یا سیم دار که قیمت های مناسبی دارند به کار می‌رود. روشنایی سینی 100 درصد مخفی است و خود دستگاه نیز نامرئی است و فقط نور از آن عبور می کند. تنها نکته منفی  این  چراغ نور مخفی این است که قبل از نصب چراغ ها، باید سینی ها را بسازید، و برای این کار باید نجاری را استخدام کنید اما این یک پیشنهاد گران قیمت است.

نور مخفی اتاق خواب
                                               چراغ سقف سینی                                      
نور مخفی جانبی
چراغ جانبی

چراغ های جانبی

 

چراغ های جانبی شکاف هایی در دیوار هستند که نور را به سمت پایین نشان می دهند و کف را با نوری که بیشتر به بقیه اتاق منعکس می کند، می شویند.

چراغ های جانبی ممکن است در سقف به عنوان شوینده دیوار نصب شوند. یا می توان آنها را در دیوار نصب کرد اما به سمت بالا جهت شستشوی سقف جهت ایجاد جلوه ای منحصر به فرد از نور محیط استفاده کرد. باید اضافه کنیم که شستشوی دیوار یک روش طراحی نورپردازی است که از نورهای مخفی برای روشن کردن اتاق با تاباندن نور به دیوارها یا سقف اتاق استفاده می کند.

چراغ های جانبی برای روشنایی یک مکان باید حتما درجه یک باشند که نصب آن می تواند برای کارگران کمی مشکل باشد و برای این پروژه باید یک پیمانکار برق استخدام کنید.

این چراغ ها حدود 95 درصد از دید پنهان هستند. لامپ، لنز و بدنه پنهان هستند، اما حاشیه دور چراغ قابل مشاهده است. جنبه مثبت نورهای جانبی این است که آنها مدرن و کاملاً چشمگیر هستند اما اگر بخواهیم به جنبه منفی نیز توجه کنیم، چراغ های جانبی فضاهای ارزشمند دیوار را به کار می گیرند. همچنین، از زوایای خاصی این نوع چراغ ها مستقیماً به چشم ها می‌تابند.

نور پردازی مخفی نما

چراغ های کف فرورفته

 

چراغ های کف فرو رفته

 

بدون شک شما قبلاً چراغ های کف فرو رفته ای را در ساختمان های تجاری یا موزه ها و گالری های هنری دیده اید. چراغ های کف نیز مانند چراغ های سقفی فرو رفته هستند اما معکوس اند و وظیفه سنگین تری نیز برعهده دارند.

چراغ های فرورفته کف حدود 90 درصد پنهان هستند بدنه دستگاه قابل مشاهده نیست، اما از بالای لامپ ، حاشیه دور لامپ و لنز قابل مشاهده است. لنز چراغ ها نیز ضخیم و مقاوم در برابر هر نوع ضربه ای است.

اگر میخواهید در نگاه اول تاثیر چشمگیری بر روی بیننده بگذارید، از این نوع چراغ استفاده کنید اما نکته منفی به کار بردن این چراغ ها این است که به سختی می‌توان آنها را به روز کرد. بر این اساس، این چراغ ها برای ساخت و سازهای جدید یا بازسازی خانه های درجه یک بهترین هستند. همچنین چراغ های فرورفته کف می توانند گرد و غبار را جمع آوری کنند.

چراغ های سقف زیر نما

چراغ های زیر نما به ندرت در اقامتگاه ها به کار می‌رود. شما برای استفاده از این چراغ به ارتفاع مناسب سقف نیاز دارید،( معمولاً ۱۰ فوت یا بیشتر) تا چراغ خود را در قسمت برآمده آن جای دهید.، بهترین نکته در مورد این چراغ ها این است که 100 درصد مخفی شده اند. هیچ نور مستقیم به داخل اتاق پخش نمی شود. در عوض، نور از سقف بیرون می زند و درخشش گرم به اتاق می بخشد. به نظر می رسد قسمت برآمده سقف درست در زیر سقف اصلی و ساختاری شناور است.

از جنبه منفی ، برای این نوع چراغ نیاز به یک سقف کناف کاری شده با قسمت برآمده روی سقف اصلی نیاز دارید. ساختن این موارد برای یک فرد متخصص کار دشواری است، بنابراین معمولاً بهتر است یک نجار با تجربه یا یک پیمانکار عمومی استخدام کنید.

نور مخفی سقف ساده
چراغ  سقف زیرنما

گروه روشنایی آرند

گروه روشنایی آرند متخصص طراحی، تولید و اجرای انواع چراغ های ال ای دی لاینر، پنل، صنعتی ، چراغ نور مخفی و… می‌ باشد. برای خرید انواع نور های مصنوعی و چراغ نور مخفی به سایت arendlighting.com مراجعه کنید و با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لوگو آرند

 برای اطلاع از جزئیات فنی بیشترو مشاوره فنی نور پردازی وخرید چراغ های نور مخفی 

 از طریق دکمه کنار صفحه  و از طریق واتس اپ یا شماره

021-91077073

با بخش فروش و فنی آرند تماس حاصل فرمایید

 

چراغ دکوراتیو

چرا غ هاي تزئینی و دکوراتیو آرند مبتنی بر نیازهاي معماران و طراحان هنري هستند و در تیم مهندسی ما توسعه داده شده اند …

شاخص نمود رنگ

شاخص نمود رنگ (Color Rendering Index) که به اختصار CRI نامیده می‌شود، اندیسی است برای مشخص کردن میزان کافی بودن نور موجود برای تشخیص رنگها.

چشم انسان به گونه ای رشد یافته است تا بتواند با استفاده از نور خورشید رنگ‌های متفاوت اشیا

منحنی پخش نور

منحنی‌ای است که برای مشخص‌کردن شدت نور منتشرشده توسط یک چراغ در زوایای مختلف به کار می‌رود. از آنجایی که بیشتر منابع نوری نقطه‌ای نیستند، بنابراین شدت نوری ثابتی در جهات مختلف ندارند. در محاسبات نوری دانستن نحوهٔ توزیع نور منبع اهمیت

چراغ خطی کرو و چراغ رینگی یا رینگ لایت

چراغ خطی کرو از جمله چراغ های گروه روشنایی آرند است که از خانواده تکامل یافته و گسترش یافته ی چراغ های خطی میباشد که با یک نسخه …

شار نوری

شار نوری مشخص کننده کل توان نوری ساطع شده از یک منبع نور می باشد.این مقدار در واحد زمان سنجیده می شود.نماد این پارامتر Φ و واحد اندازه گیری آن لومن (Lumen) با نماد اختصاری lm می باشد. اما نکته اینجاست که این روش برای بیان تاثیر

روشنایی و چشم

روشنایی و چشم رویت اشیا بستگی به نوری دارد که اشیا مذکور منعکس میکنند واگر جسمی هیچ نوری منعکس نکند   سیاه به نظر می اید.در اثر بالا رفتن سن تغییراتی در چشم ایجاد میشود

شدت روشنایی

Lux شدت روشنایی

واحد اندازه گیری Illuminance در دستگاه متریک است. و در واقع مقدار نور واقع در صفحه ای متر مربعی است که در آن به طور یک نواخت شار نوری یک لومن بر آن بتابد. در واقع 76/10 لوکس مساوی با یک Foot candle است.

استانداردهای چراغ و لامپ

استانداردهای چراغ و لامپ را بر روی جعبه‌ی چراغ یا لامپ های خریداری شده همواره مشاهده می کنیم. اما این استانداردها به چه معنا هستند و هر کدام نمایش دهنده‌ی چه اطلاعاتی هستند؟!

در ادامه به بررسی هر یک از این استاندارها خواهیم پرداخت :
استاندارد CE

چراغ خطی-راهنمای جامع خرید انواع نور خطی یا لاین نوری، نور خطی سقف یا لاین نوری سقف

محبوب ترین مدل نصب چراغ های خطی به صورت آویز است. زیرا در این نوع نصب شما …

همه آنچه که باید در مورد چراغ ریلی بدانید

همه آن چیزی که باید در مورد چراغ ریلی بدانیدچرا برای نورپردازی بهتر است از چراغ ریلی استفاده کنیم؟ به طور کلی می توان گفت که نورپردازی...
4.9/5 - (53 امتیاز)